Murger Tomb

Murger Tomb
Henri Murger, Cimetiére de Montmartre, Eylül 2015

Wednesday, June 24, 2015

resim ve müzik

resim ve müzik
gibi
buluşamayan iki dalıyız
senle
sanat denen bu ağacın
hayat denen bu ağacın

peki buluşmaz mıydı
senle içtiğimiz rakı
ve şarabın
ortak atadan gelen
üzümü

bozcaadanın bağbozumu
can yücelin mezarı
kaldırılmasaydı
inen balyoz darbeleriyle
zeytin ağaçlarının

çizgi melodi,
figür tonalite,
tonalite kompozisyon,
sözlü müziği hiç saymıyorum..
hele programlıyı.

maviydi gözlerin
hala öyle
yalnız, ben görmüyorum
benim görmediğim var mıdır?
bu ramazanda sorumuz bu
cevaplayamadığınız, satranç tahtasında

göğüslerin daha mı bir büyük,
resimde,
müziği,
duyamaz mısın
göremesen de

ben nargilenin dumanı
sanmıştım yalnızca
beni aldattığın
pipo tütününde de
aldanışlar mevcutmuş

başka şehirler
ne zamandan beri
evinden daha yakın,
daha somut?
dokunduğun tenler
hem resimde
hem de müzikte

çizgi melodidir,
renk çokseslilik,
kompozisyon form,
figür tonalite,
konu söz..
durmayacak bu tren
bundan böyle

övündüğün sen,
övündüysen,
artık sen değil,
öykündüğün bir mezarlıktır
aşiyanda gördüklerin,
artık daha canlıdır

biz ise sevgilim,
içeriz ne bulursak
havuzda, sahilde, merdivenlerde,
hangi merdiven sorma:
dudaklarımız nerede değdiyse.

caspar david=schubert,
haziranda yağan dolu,
üstelik henüz içmemişken,
sen bir tatil kasabasında,
bense oruç açıyorum gözyaşlarımla

gördüğüm gözler bakmıyor bana
öte keder var mı dünyada?
kırdığım kalpler,
görmeyen gözler olarak
döndü bana.

benim melodim
ne kadar çaldıysa,
o kadar çizmedi
o eller
resmini
müziğimin.

ve belki de
en acı nokta,
resim ve müzik
en uzlaşmasız
iki kalp arasında..



No comments:

Post a Comment